על מנת לפתוח מסעדה ברמה גבוהה – או מטבח תעשייתי כלשהו, צריך לא רק אנשי צוות טובים ומקצועיים אלא גם ציוד מקצועי למטבח ברמה הגבוהה ביותר. זה אומר שהוא קל לתחזוקה ונקיון, זה אומר שהוא לא נהרס או מתקהה מהשימוש המרובה והיום יומי. כמעט בכל מקום רציני יש כלי בישול, אפייה, ציוד, מערכות קירור, מקררים ומקפיאים ומכונות משוכללות. על מנת לשמור עליהן ברמה הגבוהה ביותר, צריך לוודא שקונים ציוד מחברה טובה, שהעובדים בעסק יודעים להשתמש בציוד – והכי חשוב – שאתם יודעים לתחזק אותו היטב. איך עושים תחזוקה נכונה של כלי מטבח תעשייתיים? להלן כמה מחשבות בנושא.

תחזוקה והכשרה – שם הקוד להצלחה 

כאמור, במקומות רבים כמו מפעלים, מסעדות, חדרי אוכל של קיבוצים ומושבים, בתי קפה – צריכים ציוד מקצועי למטבח. על מנת לוודא כי הציוד נשמר לאורך זמן, צריך לדאוג שתהיה תחזוקה נכונה של כלי המטבח התעשייתיים. זה לא כמו בבית!

מה עושים?

• מקפידים על ניקיון על פי הוראות יצרן, הן בתדירות, הן בכלי הניקיון כמו סבונים ומטליות מתאימות והן בטכניקה. אם מותר לקרר או לחמם את הכלי זה משהו אחד. אם מותר להשפריץ עליו או להשרות אותו בלבד, זה משהו אחר, וכן הלאה.

• תקלות בציוד, ובמיוחד במערכות קירור / חימום מקצועיות, יכולות להיות הרות גורל עבור עסק שלא מתחזק היטב את הציוד שלו. לכן חשוב מאד לוודא שכל מכשיר שנכנס למטבח, לא משנה איזה, מועבר בצורה מסודרת ברמת ההכשרה לצוות שעובד עליו או ש"סתם" נמצא במטבח. גם אם לא עובדים עליו שירות חשוב לוודא שלא מדובר בהתנהגות בשגגה שיכולה להסב נזק.

• בנוסף, חשוב לקנות את הציוד רק מחברה מוכרת, גדולה ומנוסה. הסיבה המרכזית לכך היא, שרכישה מחברה גדולה ומוכרת, מעניק בטחון ואף אחריות מסוימת. ברכישות בסכומים גבוהים כאלו, המוניטין חשוב לא פחות מהמוצר עצמו. דבר שני, מדובר על ציוד שדורש מקצוענות, כך שאם יש תקלה – יש צורך לקרוא לטכנאי מוסמך שיגיע במהרה. חשוב לקרוא לו אחת לכמה זמן לבדיקה / תחזוקה שוטפת – ולא רק כשיש תקלה נקודתית.